“Heej Sabien, ik zie je niet meer zoveel op LinkedIn en facebook, hoe zit dat?” 

Ik heb het altijd over zichtbaarheid, creativiteit en manieren om zakendoen leuker en slimmer te maken. Slimmer voor jezelf. Niet slimmer als in maffe sales trucjes gaan uitvoeren. Daar houd ik niet van. Nee, gewoon slimmer omgaan met de tijd en effort die jij steekt in klanten vinden en binden. En ervoor zorgen dat het gewoon leuk is om te doen. 

De laatste tijd baal ik van social media. Als je dan ook nog eens “The Social Dilemma” bekijkt op Netflix, dan is de haat liefde verhouding met social media er eentje die volledig doorschiet naar de haat. En ik heb deze docu nog niet eens helemaal afgekeken…


Hebben we social media daadwerkelijk nodig als het gaat over Menselijk zakendoen? Sinds mijn zomervakantie, die ongeveer stopte op 17 augustus, maar in mijn hoofd en gevoel nog wel even doorging, heb ik niet zoveel meer gepost online. Ik heb wel 8 nieuwe trajecten lopen sinds die tijd.

Hoe dan? Doordat mijn bestaande klanten nieuwe klanten voor me hadden, klanten mij opnieuw inschakelde, of doordat iemand iets goeds had gehoord over Menselijk zakendoen en mij daardoor benaderde. Dat voelt goed, zeker in deze tijd. Even geen social media, waarvan we denken het van te moeten hebben.

Want de vraag in deze tijd is: Check jij je social media vóórdat je gaat plassen in de ochtend, of tijdens het plassen?
Dat zijn in feite de enige twee opties…..

The Social Dilemma: “Growth tactics have become the standard playbook for companies in Silicon Valley like Facebook and Google. The tech companies would roll out a lot of little experiments (Scientific A/B testing). Over time you develop the most optimal way to get users to do what you want them to do. It’s manipulation. We are all lab rats, not the lab rats to develop a cure for cancer, no we’re just lab rats. It’s not like they’re trying to benefit us. We’re just zombies and they want us to look at more ads, so they can make more money….”


Ik ben verslaafd, waarschijnlijk net als jij. Aan Facebook. En dat is precies de bedoeling. Hoe gaan we daarmee om als mens? Hoe ga ik daarmee om? Ik weet het niet zo goed meer. Uiteraard kan ik de apps weer van mijn telefoon verwijderen, maar mijn url balk weet ze daarna weer heel snel te vinden. 

Mijn lief roept me vaak uit de telefoon, om er een minuut later weer net zo dom in te zakken. Het is vreselijk en dan te bedenken dat ik er ook eens niet echt iets aan kan doen. Het is zo ontworpen dat we allemaal onbewust verslaafden worden van onze telefoons. En wie profiteert hiervan? Juist ja.

Dus, er zijn meer wegen die leiden naar leuke klanten. Denk daar eens over na. Of kom er over sparren samen met mij. Er gaat een wereld voor je open als je de dingen weer op je eigen manier durft te doen. Er kan veel meer dan je denkt. En zeg nou eerlijk, alle ondernemers en bedrijven met hun aanbod, waar we minuten per dag doorheen scrollen op social media, word je daar blij van en krijg je écht zin om iets te kopen…?

DE LAATSTE TIPS

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen

Je visie op én gedachtes over sales zijn van groot belang. Hoe jij in contact treedt met jouw (potentiële) klanten ook.  Vind je sales maar lastig en gedoe en weet je niet goed hoe je het voor jezelf juist wel leuk en interessant kunt maken?

Ik vind het gaaf om ondernemers en bedrijven te helpen in hun communicatie met klanten en in het vinden en binden van nieuwe klanten.

Wat ik voor jou kan betekenen?

 

Menselijk zakendoen

 

De motor van je bedrijf? Dat zijn je mensen! Zij zorgen voor meer blije klanten en omzetgroei als logisch gevolg. Hoe goed gaat dit in jouw organisatie? Dat is de vraag waar je bij stil mag staan.

Werk aan je mindset op salesgebied en maak met Menselijk zakendoen hét verschil. Echt contact maken, op een slimme oprechte manier en met een beetje lef. Voor meer dan tevreden en terugkerende klanten. Hoe je dat doet? 

Wat zeggen anderen?

Hoe jij mij gaat ervaren?

Share This