In juni 2014 begaf ik me ongeveer in hetzelfde proces als nu.
Het verschil is dat dat proces nu iets eerder in het jaar op “zijn eind” is gekomen.

In 2014 was het zover, toen we in de maand augustus zaten.
Het is nu juni. Mijn hemel, wat was ik blij en trots!
En oei…. ik vond dat iedereen dat moest weten…

Starter als ik was, gooide ik mijn trotsheid over het world wide web.
Iedereen die ik “kende”, mocht het weten.
Dus tja, iedereen kreeg een persoonlijke mail van mij….
Via LinkedIn.

Man, wat voelde ik me beroerd

Een week later las ik een blog van een grote en bekende acquisitie/sales trainer hier in Nederland.
Een blog over wat wel en niet te doen met je LinkedIn contacten was het geloof ik.
En wat las ik? Ik las over mezelf.
Over mijn blunder…

Ik las zijn verbazing over hoe mensen ongevraagd iets sturen naar je,
zonder dat je die persoon echt kent. Erger nog, hij zei:

“Hoe komt zo’n dame er bij, om mij ongevraagd een mail te sturen
met de vraag wat ik ervan vind? Ok, ze is prettig enthousiast, maar weet u wat haar professie is?
Juist! Ze is net zelfstandig salestrainer geworden! En ze vraagt mij, haar concurrentie, om advies?”

oeps_verkoop_blunder

Man, wat voelde ik me beroerd toen in dat ritje in de trein van Arnhem naar Nijmegen.
Niemand wist het, niemand wist dat het over mij ging.
Maar ik wist het wel. Niemand wist het überhaupt, tot nu toe….
Ontzettend leerzaam moment!

Gelukkig noemde hij destijds mijn naam niet.
Ik die van hem nu natuurlijk ook niet.
Omdat ik het zelf tot op het bot heb heb ervaren, zal ik het nooit vergeten.
Zo werkt dat. Je leert door iets zelf te ervaren.
Dit doe ik dus ook nooit weer…

Wat was dat nou, in 2014. En nu weer?

Mijn nieuwe website is online!
Wow, wat een bloed, zweet en veel werk zit hierin zeg!
Tranen zijn er niet geweest.
Geloof ik.

Ik ben wederom trots. Heel trots!
Maar vooral omdat ik in de afgelopen jaren zoveel ondernemers heb mogen helpen.
Ik behoed ze van dit soort sales- en marketingblunders.
En leer ze niet te zenden, maar in te gaan op de ander.

Een LinkedIn berichtje krijg je dit keer dus niet.
Iedere prospect of klant die jij of ik spreken, denkt namelijk allemaal hetzelfde:
“What’s in it for me, dat wij nu met elkaar praten of mailen?”

Heb jij daarvoor al een passend intro, de juiste vragen en een manier die écht werkt gevonden?

Dat is de Vraag!

(En ben ik nu niet aan het zenden? Ja natuurlijk wel! Maar niemand heeft gezegd dat dat zo nu en dan niet mag)

 

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

 

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen. Met deze visie heb ik de afgelopen 15 jaar veel successen behaald binnen gevestigde bedrijven, startups en scale-ups.

Contact met je collega’s, je cliënten en je klanten. Ik vind het gaaf om de “knappe koppen” van een bedrijf te helpen in hun onderlinge communicatie en in het vinden en binden van klanten.

Wat ik voor jullie kan betekenen?

 

Hoe loopt jouw motor? Ga met plezier en zelfvertrouwen lekker aan de slag met jouw team en vul het formulier in.

DE LAATSTE TIP

Luciferverhaal: Pitch met Passie

Bij Dreamfactory vinden we het prachtig als jij opdrachten krijgt uit je netwerk. Een voorwaarde daarvoor is dat mensen weten met welke vragen ze jou kunnen bellen.

In contact komen met leuke mensen via een aanbeveling

Koude acquisitie, daar houden we bij Dreamfactory niet van. Hoe kun je dan wel in contact komen met leuke nieuwe klanten?

Dé vraag der vragen

Heel veel makkelijker dan dit kan ik het niet maken en heel veel moeilijker dan dit hoef jij het zelf niet te maken. Lekker he, was alles maar zo makkelijk…

Getraind worden op soft of hard skills?

Als organisatie kun je je centen natuurlijk niet eeuwig uit blijven geven aan training. Je moet keuzes maken en het liefste de juiste…

Toegekende waarde versus toegevoegde waarde

Ik lees veel over het feit dat je als ondernemer je “toegevoegde waarde” goed duidelijk moet maken. Maar is dat wel zo? Klopt dat wel?…

Mijn dag met Jos Burgers bij Denk Producties

Deuren werden voor me geopend: Op vrijdag 15 januari ben ik een dag op stap geweest met een van mijn inspirators, Jos Burgers

Mijn verkopers kunnen niet closen

Als teamtrainer kom ik regelmatig bedrijven tegen waarvan de directeur of de salesmanager het volgende zegt…

Als ik je maar 1 sales tip zou mogen geven…

Ik spreek regelmatig ondernemers of medewerkers van een bedrijf die een uitdaging hebben op het gebied van sales. Een voorbeeld daarvan…

Klaar met angst in ondernemen en verkopen!

Ben jij er ook zo klaar mee? Het valt me steeds meer en meer op. Iedereen leeft, werkt en verkoopt vanuit hun eigen ik…

Laat eens een stilte vallen in je verkoopgesprek

Verkoopgesprekken, die willen we allemaal. Het liefst meerdere per week. Toch? Zo een waarbij de ander….

 

Wat zeggen anderen?

Hoe jullie mij gaan ervaren?

Share This