In juni 2014 begaf ik me ongeveer in hetzelfde proces als nu.
Het verschil is dat dat proces nu iets eerder in het jaar op “zijn eind” is gekomen.

In 2014 was het zover, toen we in de maand augustus zaten.
Het is nu juni. Mijn hemel, wat was ik blij en trots!
En oei…. ik vond dat iedereen dat moest weten…

Starter als ik was, gooide ik mijn trotsheid over het world wide web.
Iedereen die ik “kende”, mocht het weten.
Dus tja, iedereen kreeg een persoonlijke mail van mij….
Via LinkedIn.

Man, wat voelde ik me beroerd

Een week later las ik een blog van een grote en bekende acquisitie/sales trainer hier in Nederland.
Een blog over wat wel en niet te doen met je LinkedIn contacten was het geloof ik.
En wat las ik? Ik las over mezelf.
Over mijn blunder…

Ik las zijn verbazing over hoe mensen ongevraagd iets sturen naar je,
zonder dat je die persoon echt kent. Erger nog, hij zei:

“Hoe komt zo’n dame er bij, om mij ongevraagd een mail te sturen
met de vraag wat ik ervan vind? Ok, ze is prettig enthousiast, maar weet u wat haar professie is?
Juist! Ze is net zelfstandig salestrainer geworden! En ze vraagt mij, haar concurrentie, om advies?”

oeps_verkoop_blunder

Man, wat voelde ik me beroerd toen in dat ritje in de trein van Arnhem naar Nijmegen.
Niemand wist het, niemand wist dat het over mij ging.
Maar ik wist het wel. Niemand wist het überhaupt, tot nu toe….
Ontzettend leerzaam moment!

Gelukkig noemde hij destijds mijn naam niet.
Ik die van hem nu natuurlijk ook niet.
Omdat ik het zelf tot op het bot heb heb ervaren, zal ik het nooit vergeten.
Zo werkt dat. Je leert door iets zelf te ervaren.
Dit doe ik dus ook nooit weer…

Wat was dat nou, in 2014. En nu weer?

Mijn nieuwe website is online!
Wow, wat een bloed, zweet en veel werk zit hierin zeg!
Tranen zijn er niet geweest.
Geloof ik.

Ik ben wederom trots. Heel trots!
Maar vooral omdat ik in de afgelopen jaren zoveel ondernemers heb mogen helpen.
Ik behoed ze van dit soort sales- en marketingblunders.
En leer ze niet te zenden, maar in te gaan op de ander.

Een LinkedIn berichtje krijg je dit keer dus niet.
Iedere prospect of klant die jij of ik spreken, denkt namelijk allemaal hetzelfde:
“What’s in it for me, dat wij nu met elkaar praten of mailen?”

Heb jij daarvoor al een passend intro, de juiste vragen en een manier die écht werkt gevonden?

Dat is de Vraag!

(En ben ik nu niet aan het zenden? Ja natuurlijk wel! Maar niemand heeft gezegd dat dat zo nu en dan niet mag)

 

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de mensen

Ondernemen en lef gaan samen. Telkens wanneer ik mijn “lefknop” gebruik, ontstaan er nieuwe mogelijkheden. Soms heb je lef nodig om écht jezelf te zijn en andere keren heb je lef nodig om onbegrensde mogelijkheden te ontdekkenDit gun ik jou ook.

Ik zag in mijn ondernemersfamilie veel onmacht. Als professional heb ik geleerd dat de oplossing in de kern te vinden is. Wat is de eigenlijke vraag? 

Zeker in de zakenwereld vermijden we vaak echtheid. Wanneer jij de dingen anders gaat zien, krijg je ander resultaat. 

Ik ben zakelijk op mijn mooist als ik iets mag aanraken dat ontroert. Als we de kern te pakken hebben, ontstaat er helderheid. Vaak valt er dan zichtbaar een last van de schouders. Einde gedoe. Er is plaats gemaakt voor heldere communicatie, plezierige samenwerking en meer blije klanten.

Wat ik voor jou kan betekenen?

 

Menselijk zakendoen

 

De motor van je bedrijf? Dat zijn je mensen en ben jij zelf! Omdat we allemaal mens zijn, ontstaat er ook gedoe. In je hoofd, in je team, in je sales en in je leven. Zakelijk en privé.

Laat mij een tijdje met je meelopen en maak met Menselijk zakendoen hét verschil. Ondernemen op een slimme, oprechte manier en met een beetje lef. Zonder gedoe.

Wat heb jij daarvoor nodig?

Wat zeggen anderen?

Hoe jij mij gaat ervaren?

Share This