“Een hele goede middag mevrouw” zegt hij van een afstandje als hij naar me toe komt lopen. Een van de Visbroertjes uit de Steenstraat in Arnhem heeft een brede glimlach. Ik heb als enige in de zaak plaatsgenomen aan een tafeltje. Later die middag liep de zaak al snel vol. “Ik heb zin in een kleine portie Kibbeling en je allerlekkerste oester” zei ik. ” Ik denk met Ravigottesaus?” “We hebben heerlijke zelfgemaakte remouladesaus.” “Prima, dan wil ik die dus.”
Het Visbroertje komt terug met de libidobommen. Niet 1 maar 2. “Deze is van jou en deze is van mij, allebei vóór jou.” Hij legt me het verschil uit met een mooi verhaal. Ik begin ervan te kwijlen, letterlijk, en vertel hem dat. “Ach, maakt niet uit joh, we hebben servetjes en ik kan ook even naar achter lopen voor een extra tafellaken. Geniet ervan!”
Op het moment van de eerste hap loopt een van de andere Visbroertjes langs mijn tafeltje. “Eet smakelijk joh, geniet ervan!” Een nog bredere glimlach kijkt mijn kant op.
Oester en kibbeling zijn beide fantastisch. Ik geniet.
Meestal laat ik me inspireren door andere ondernemers of door muzikanten als het gaat om beleving en het overtreffen van de klantverwachting. Dit keer door een LinkedIn post van Ad van Beek om eens te kijken wat er te leren is van mijn ervaringen in de horeca (waar ik iets te vaak in rondhang voor koffie, soepjes, broodjes enz.).
De broertjes weten hoe ze met klanten om moeten gaan. Ik word hartelijk ontvangen. Krijg een extra oester van de zaak. Een mooie tip om de saus te nemen waar ze zelf enthousiast over zijn. Later bij de kassa verteld hij me dat je er iedere donderdag, vrijdag en zaterdag ook heerlijk kunt eten. Ze gaan dan eerst met hun kakelverse vis rond in Arnhem en. Hij noemt alle heerlijke restaurants op die ik ken zowat en waar hun visjes dus naar toe gaan. “Als we klaar zijn met die ronde maken we heerlijk eten van de kliekjes, uiteraard met een lekker natje erbij.” Ik begin weer een beetje te kwijlen en krijg een folder in mijn handen.
Aan de bar vraagt iemand hoe lang ze nu bestaan. “Iets meer dan 2 jaar.” En loopt het goed? Vraagt de barman.
” Ja heeeeel goed….”
Wanneer heb jij voor het laatst je klanten met een glimlach zien vertrekken om ze weer graag terug te zien de volgende keer? Dat is de Vraag!