Over Sabine

“Menselijk zakendoen” maakt het verschil in beleving én resultaat!

Mijn kernwaarden

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk.
Dat ben ik.

Zin in een bakkie?

Mijn koffie drink ik het liefst in de vorm van een Latte Macchiato. Wat drink jij?

Wie is Sabine?

Ik geloof erin dat mensen meer fluitend naar hun werk gaan, als ze prettig met klanten/cliënten en met collega’s samenwerken. Wanneer mensen de juiste handvatten hebben hiervoor, wordt alles een stuk makkelijker en kunnen ze meer resultaat halen uit hun werk. Ook jouw organisatie kan profiteren van de (commerciële) kansen die er liggen. Daar draag ik heel graag mijn stenen aan bij.

Communicatie is overal en gezien ik uit een ondernemers familie kom waar dit niet altijd makkelijk was, en nog steeds niet is, ben ik erg gedreven om in mijn werk tools aan te reiken waardoor mensen juist wel veel beter samenwerken en waarbij zakendoen op een oprechte, menselijke manier gebeurt.

Mijn ambitie?
Dé Startup en Scale-Up trainer van Nederland zijn
. Naast gevestigde bedrijven vind ik het in het bijzonder erg interessant om “de knappe koppen” van deze bedrijven verder te helpen in hun ontwikkeling, klantenbinding en samenwerking.

Hoe zagen je dagen eruit voordat je ondernemer werd?

Het NOB in Hilversum, daar begon het in 1999 mee. Hier heb ik 4 jaar als geluidstechnicus gewerkt. Een mooie tijd, mooie dingen meegemaakt, maar als vrouw in de techniek destijds was het eerlijk gezegd vrij zwaar. Daarvoor mocht ik met o.a, the Foo Fighters en Anouk werken toen ik als redactie/productie assistent werkzaam was voor Jan Douwe Kroeskes muziekprogramma 2 Meters Sessies. Communicatie voor en achter de schermen fascineerde mij enorm, daar heb ik mijn werk van gemaakt.

Commercieel gezien begon ik bij de ABN AMRO bank en later heb in opdracht van commerciële bedrijven veel (internationale) successen behaald, zowel als trainer en als business developer.

Doe je alles alleen?

Nee zeker niet. Ik ben er onwijs trots op dat ik samenwerk met een aantal topbureau’s in trainingsland.

Zo werk ik veel samen met Dreamfactory. Onze specialiteit is om de inhoudelijke specialisten in een organisatie in beweging te krijgen op het gebied van opdrachtgevers vinden en opdrachtgevers tevreden houden.  Ik verzorg zelf o.a. verschillende jaartrajecten op hete gebied van “Trusted advisor” voor Capgemini en voor de Royal HaskoningDHV.

Samen met Christelcare verzorg ik trainingen in zorg en welzijn. We zijn goed in maatwerktrajecten op het gebied van zelfsturende teams. We werken voor o.a. Buurtzorg, grote verzorgingshuizen en verschillende fysiotherapie- en huisartspraktijken.

Daarnaast werk ik ook regelmatig samen met HappyMiel, mijn vaste trainingsacteur en co-trainer. We hebben samen al aardig wat mooie trainingen mogen verzorgen waarbij oprechte communicatie met je collega’s, samenwerking en onderling vertrouwen en jezelf goed presenteren centraal staan.

Wie ben je naast je werk?

Je maakt mij echt blij met een goed concert, een mooie documentaire over muzikanten en met het ontdekken van nieuwe juweeltjes. proberen te winnen met een muziek quiz doe ik graag. Ik ben een muziekmeisje en houd van zogenaamde “ouwe lullen muziek”. Muziek is een prachtig communicatiemiddel.

Daarnaast daag ik mezelf graag uit met allerlei opleidingen. Zo ben ik in mijn aanvullende trainers jaaropleiding met een 9.5 afgestudeerd aan de Academie Voor Innovatief Trainen. Volg ik cursussen op het gebied van systemisch werk, teamcoaching en teamdynamiek en houd ik me veel bezig met intervisie en supervisie met andere trainers.

PARTNERS WAAR IK MEE SAMENWERK*

* klik op een van de logo’s voor meer informatie

 

DE LAATSTE TIP

Luciferverhaal: Pitch met Passie

Bij Dreamfactory vinden we het prachtig als jij opdrachten krijgt uit je netwerk. Een voorwaarde daarvoor is dat mensen weten met welke vragen ze jou kunnen bellen.

In contact komen met leuke mensen via een aanbeveling

Koude acquisitie, daar houden we bij Dreamfactory niet van. Hoe kun je dan wel in contact komen met leuke nieuwe klanten?

Dé vraag der vragen

Heel veel makkelijker dan dit kan ik het niet maken en heel veel moeilijker dan dit hoef jij het zelf niet te maken. Lekker he, was alles maar zo makkelijk…

Getraind worden op soft of hard skills?

Als organisatie kun je je centen natuurlijk niet eeuwig uit blijven geven aan training. Je moet keuzes maken en het liefste de juiste…

Toegekende waarde versus toegevoegde waarde

Ik lees veel over het feit dat je als ondernemer je “toegevoegde waarde” goed duidelijk moet maken. Maar is dat wel zo? Klopt dat wel?…

Mijn dag met Jos Burgers bij Denk Producties

Deuren werden voor me geopend: Op vrijdag 15 januari ben ik een dag op stap geweest met een van mijn inspirators, Jos Burgers

Mijn verkopers kunnen niet closen

Als teamtrainer kom ik regelmatig bedrijven tegen waarvan de directeur of de salesmanager het volgende zegt…

Als ik je maar 1 sales tip zou mogen geven…

Ik spreek regelmatig ondernemers of medewerkers van een bedrijf die een uitdaging hebben op het gebied van sales. Een voorbeeld daarvan…

Klaar met angst in ondernemen en verkopen!

Ben jij er ook zo klaar mee? Het valt me steeds meer en meer op. Iedereen leeft, werkt en verkoopt vanuit hun eigen ik…

Laat eens een stilte vallen in je verkoopgesprek

Verkoopgesprekken, die willen we allemaal. Het liefst meerdere per week. Toch? Zo een waarbij de ander….

Hoe loopt jouw motor? Ga met plezier en zelfvertrouwen lekker aan de slag met jouw team en vul het formulier in.

Wat zeggen anderen?

Hoe jullie mij gaan ervaren?