Tip 1 “Alles in sales staat of valt met een goede opvolging!”

Een muziekmeisje en een trainer, dat ben ik. Zal ik ook altijd blijven.
Nou zat ik vrijdag in de auto onderweg naar een prospect.
Daarvoor moest ik iets meer dan een uur rijden, dus tijd voor muziek.
En telefoontjes plegen.

In augustus 2015 had ik leuk contact met dit bedrijf via LinkedIn.
De eigenaar had het idee dat ik hen zou kunnen helpen met een verkooptraining.
Meerdere keren probeerde we tot tot een afspraak te komen.
Door verschillende agenda invullingen viel dat nog niet mee.

Ons contact verwaterde en pas in maart! dacht ik “laat ik weer eens contact opnemen.”
Als eerste bood ik mijn excuses aan. Natuurlijk. Het is een half jaar later! Hoe slecht!
Als salestrainer roep ik altijd heel hard dat alles staat of valt met goede opvolging.
Ik gaf aan heel goed te kunnen voorstellen dat er inmiddels een andere trainer is aangetrokken.
Maar ik had geluk. Dit keer.

Daar stond ik dan, met mijn grote bek. 

bigmouth

Ze hadden nog geen andere trainer.
Nog steeds was ik welkom om eens te komen praten.
Het was een interessant en leuk gesprek vrijdag.
Ze hebben een interessante trainingswens voor een effectievere verkoop aanpak.

Ik dacht na.
De timing was nu weliswaar beter voor ons beide om in gesprek te komen.
Toch scheelde het niet veel, of ik had het zelf verpest door mijn slechte opvolging.

Mijn tip aan jou: Let hierop!
Jij kunt echt het verschil maken door dit wél goed te doen.
Beloof jij contact op te zullen nemen? Doe dit dan ook.
Zet in jouw agenda HOE, WANNEER en WAAROM je iemand gaat terugbellen of mailen.
Focus niet op het korte gewin maar op de lange termijn.
Weet je niet hoe? Ik help je graag.

Tip 2 Wees geen “cover” van je collega ondernemers.

Onderweg terug naar kantoor luisterde ik naar de fantastische band “Fink”.
Met de volgende toepasselijke openingstekst:

“You took your time to come back this time
The grass has grown under your feet
In your absence I changed my mind
And someone else is sitting in your seat”

Natuurlijk gaat het hier over liefde en liefdesverdriet.
Voor de niet kenners, dit is een cover van Alison Moyet.
De gehele tekst is ook toepasbaar op mijn ervaring in opvolging.
In deze uitvoering vind ik de cover beter dan het orgineel.
Meestal is dat niet het geval.

Ondernemers zijn er zat, maar er is er niet één zoals jij.
Wees jezelf, wees echt, laat klanten zien en ervaren wie jij bent.
Je zult merken dat dit juist klanten aantrekt!
Met jou is helemaal niks mis. Echt niet.

We heten niet allemaal Fink.
Zeg ik daarmee dat je nooit ideeën van anderen kunt “coveren”?
Welnee. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Gooi er dan wel jouw eigen sausje overheen.
Doet hij ook.
Dat werkt.

 

 

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

 

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen. Met deze visie heb ik de afgelopen 15 jaar veel successen behaald binnen gevestigde bedrijven, startups en scale-ups.

Contact met je collega’s, je cliënten en je klanten. Ik vind het gaaf om de “knappe koppen” van een bedrijf te helpen in hun onderlinge communicatie en in het vinden en binden van klanten.

Wat ik voor jullie kan betekenen?

 

Hoe loopt jouw motor? Ga met plezier en zelfvertrouwen lekker aan de slag met jouw team en vul het formulier in.

DE LAATSTE TIP

Luciferverhaal: Pitch met Passie

Bij Dreamfactory vinden we het prachtig als jij opdrachten krijgt uit je netwerk. Een voorwaarde daarvoor is dat mensen weten met welke vragen ze jou kunnen bellen.

In contact komen met leuke mensen via een aanbeveling

Koude acquisitie, daar houden we bij Dreamfactory niet van. Hoe kun je dan wel in contact komen met leuke nieuwe klanten?

Dé vraag der vragen

Heel veel makkelijker dan dit kan ik het niet maken en heel veel moeilijker dan dit hoef jij het zelf niet te maken. Lekker he, was alles maar zo makkelijk…

Getraind worden op soft of hard skills?

Als organisatie kun je je centen natuurlijk niet eeuwig uit blijven geven aan training. Je moet keuzes maken en het liefste de juiste…

Toegekende waarde versus toegevoegde waarde

Ik lees veel over het feit dat je als ondernemer je “toegevoegde waarde” goed duidelijk moet maken. Maar is dat wel zo? Klopt dat wel?…

Mijn dag met Jos Burgers bij Denk Producties

Deuren werden voor me geopend: Op vrijdag 15 januari ben ik een dag op stap geweest met een van mijn inspirators, Jos Burgers

Mijn verkopers kunnen niet closen

Als teamtrainer kom ik regelmatig bedrijven tegen waarvan de directeur of de salesmanager het volgende zegt…

Als ik je maar 1 sales tip zou mogen geven…

Ik spreek regelmatig ondernemers of medewerkers van een bedrijf die een uitdaging hebben op het gebied van sales. Een voorbeeld daarvan…

Klaar met angst in ondernemen en verkopen!

Ben jij er ook zo klaar mee? Het valt me steeds meer en meer op. Iedereen leeft, werkt en verkoopt vanuit hun eigen ik…

Laat eens een stilte vallen in je verkoopgesprek

Verkoopgesprekken, die willen we allemaal. Het liefst meerdere per week. Toch? Zo een waarbij de ander….

 

Wat zeggen anderen?

Hoe jullie mij gaan ervaren?

Share This