Tip 1 “Alles in sales staat of valt met een goede opvolging!”

Een muziekmeisje en een trainer, dat ben ik. Zal ik ook altijd blijven.
Nou zat ik vrijdag in de auto onderweg naar een prospect.
Daarvoor moest ik iets meer dan een uur rijden, dus tijd voor muziek.
En telefoontjes plegen.

In augustus 2015 had ik leuk contact met dit bedrijf via LinkedIn.
De eigenaar had het idee dat ik hen zou kunnen helpen met een verkooptraining.
Meerdere keren probeerde we tot tot een afspraak te komen.
Door verschillende agenda invullingen viel dat nog niet mee.

Ons contact verwaterde en pas in maart! dacht ik “laat ik weer eens contact opnemen.”
Als eerste bood ik mijn excuses aan. Natuurlijk. Het is een half jaar later! Hoe slecht!
Als salestrainer roep ik altijd heel hard dat alles staat of valt met goede opvolging.
Ik gaf aan heel goed te kunnen voorstellen dat er inmiddels een andere trainer is aangetrokken.
Maar ik had geluk. Dit keer.

Daar stond ik dan, met mijn grote bek. 

bigmouth

Ze hadden nog geen andere trainer.
Nog steeds was ik welkom om eens te komen praten.
Het was een interessant en leuk gesprek vrijdag.
Ze hebben een interessante trainingswens voor een effectievere verkoop aanpak.

Ik dacht na.
De timing was nu weliswaar beter voor ons beide om in gesprek te komen.
Toch scheelde het niet veel, of ik had het zelf verpest door mijn slechte opvolging.

Mijn tip aan jou: Let hierop!
Jij kunt echt het verschil maken door dit wél goed te doen.
Beloof jij contact op te zullen nemen? Doe dit dan ook.
Zet in jouw agenda HOE, WANNEER en WAAROM je iemand gaat terugbellen of mailen.
Focus niet op het korte gewin maar op de lange termijn.
Weet je niet hoe? Ik help je graag.

Tip 2 Wees geen “cover” van je collega ondernemers.

Onderweg terug naar kantoor luisterde ik naar de fantastische band “Fink”.
Met de volgende toepasselijke openingstekst:

“You took your time to come back this time
The grass has grown under your feet
In your absence I changed my mind
And someone else is sitting in your seat”

Natuurlijk gaat het hier over liefde en liefdesverdriet.
Voor de niet kenners, dit is een cover van Alison Moyet.
De gehele tekst is ook toepasbaar op mijn ervaring in opvolging.
In deze uitvoering vind ik de cover beter dan het orgineel.
Meestal is dat niet het geval.

Ondernemers zijn er zat, maar er is er niet één zoals jij.
Wees jezelf, wees echt, laat klanten zien en ervaren wie jij bent.
Je zult merken dat dit juist klanten aantrekt!
Met jou is helemaal niks mis. Echt niet.

We heten niet allemaal Fink.
Zeg ik daarmee dat je nooit ideeën van anderen kunt “coveren”?
Welnee. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Gooi er dan wel jouw eigen sausje overheen.
Doet hij ook.
Dat werkt.

 

 

DE LAATSTE TIPS

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen

Je visie op én gedachtes over sales zijn van groot belang. Hoe jij in contact treedt met jouw (potentiële) klanten ook.  Vind je sales maar lastig en gedoe en weet je niet goed hoe je het voor jezelf juist wel leuk en interessant kunt maken?

Ik vind het gaaf om ondernemers en bedrijven te helpen in hun communicatie met klanten en in het vinden en binden van nieuwe klanten.

Wat ik voor jullie kan betekenen? 

 

Menselijk zakendoen

De motor van je bedrijf? Dat zijn je mensen!

Zakendoen gebeurt binnen elke organisatie. Van klein tot groot, van klanten  tot collega’s: je wilt samen iets gaafs bereiken. Met meer blije klanten en omzetgroei als logisch gevolg.

Werk aan je mindset op salesgebied en maak met Menselijk zakendoen hét verschil. Echt contact maken, op een slimme oprechte manier en met een beetje lef. Voor meer dan tevreden en terugkerende klanten. Hoe je dat doet? 

Wat zeggen anderen?

Hoe jij mij gaat ervaren?

Share This