Herken jij onderstaande?

Moe.
Moe van alle online sales goeroes.
Moe van alle online marketing experts.
Moe van hoe het allemaal “heurt.”
Ik word er moe van.
Jij ook?
Wat zijn we aan het doen met zijn allen?
Het lijkt wel alsof de offline wereld er niet meer toe doet.

∞ Iedereen schreeuwt zo hard ∞

 

De ene trainer schreeuwt nog harder dan de ander

  • “Volg nu mijn high end jaaropleiding en verdien ook 6 cijfers!”
  • “Met mijn gratis webinar laat ik jou zien hoe je je omzet verdubbelt in 2016!”
  • “Pas deze 4 business strategiëen toe en verdien meer dan ooit te voren!”
  • 10 tips om jouw onderneming naar het volgende niveau te tillen!”
  • “Gebruik jij Twitter al zo #effectief mogelijk om jouw mailing list te verdubbelen?”

Iedereen schreeuwt zo hard, of lijkt het maar zo?
Waar is de tijd gebleven dat de ene ondernemer de andere ondernemer gewoon helpt?
Soms lijkt het een spelletje van wie het hardst kan schreeuwen.
En als je dan meedoet aan dat gratis webinar, of je leest alle tips, dan denk je hmmmm…. wat heb ik nou eigenlijk geleerd?
Om mij heen hoor ik het vaak; Ondernemers die online fantastische dingen hebben gelezen. Wanneer ze dan daadwerkelijk ergens op ingaan, valt de training, dat webinair, de kennismaking, of de tip toch vaak tegen.
Wanneer je te hard schreeuwt, maar het niet kunt waarmaken, dan val je door de mand.
Dat wil je toch niet?

Dat is de vraag schreeuwers

Zou diegene die het hardst schreeuwt ook het meeste omzetten?
De meeste winst hebben? Dat vraag ik mij dan af.
Ondernemers vragen me vaak hoe ze hun online zichtbaarheid kunnen verbeteren.
Vooral de ondernemers die dit eigenlijk niet leuk vinden, vragen ernaar.

∞ Online marketing en sales is ontzettend belangrijk ∞

 

Nou heb ik opzich als sales trainer aardig wat wijsheid in pacht.
In mijn trainingen echter gaat het met name om de gesprekken die je 1 op 1 voert.
Telefonisch. Aan tafel. Per mail.
Als je iemand hebt ontmoet op een netwerk bijeenkomst.
Op een beurs. Via een bestaande klant.
In de supermarkt. Of waar dan ook.
Wat kun jij allemaal doen om ervoor te zorgen dat iemand klant wordt bij jou?
Hoe doe je dat? En waarom doe je dat op die manier?
Dat soort zaken.

Natuurlijk, ik ben ook niet van gisteren.
Online marketing en sales is ontzettend belangrijk.
Het is de plek om waardevolle waarde te creëren voor jouw prospects.
Maar waarom pompt men zich zo ontzettend op tot “kijk mij eens geweldig ondernemen”?
In mijn vorige blog kun je lezen over het feit dat ik me afvraag waarom het voor ondernemers vaak zo moeilijk is om uit te spreken wat ze goed kunnen. Maar laten we het nou niet overdrijven.

∞ Ik zou gek zijn, als ik dat niet via de prachtige online middelen zou willen doen ∞

 

En ja, ook ik heb echt wel eens het gevoel dat men even de weg kwijt is naar Dat is de Vraag!
Gelukkig duurt dat nooit lang.
De korte periode, waar ik nu bijvoorbeeld ook even in zit, vind ik niet prettig.
Ook al geven klanten mij het volste vertrouwen dat de manier waarop ik ze help erg waardevol is, het is toch even lastig. Niemand vindt dat gevoel prettig. Iedereen wil gewoon het liefste bezig zijn met lekker ondernemen en met klanten in overvloed.

Binnen Dat is de Vraag! bekijk ik momenteel ook hoe ik mijn doelgroep nog beter kan bereiken.
Een manier waarop ik waarde creëer voor jou als ondernemer (al dan niet met team).
Als ik dat niet ook via de prachtige online middelen zou willen doen, dan zou er iets niet kloppen.
Ik weiger echter om de schreeuwende ondernemer te gaan worden.
Eentje waarin ik jou vertel dat je 5 keer zo veel gaat verdienen als je een jaar naar mij luistert.
Nee. Dat doe ik niet.

Liefde voor mijn vak

Afgelopen zondag heb ik op Valentijnsdag de liefde verklaard aan mijn vak en mijn klanten.
Daar gaat het om denk ik. Dat je echt vanuit je diepste ik kunt doen wat je wil doen.
Ondernemers leren om “menselijk zaken te doen”, dat is mijn ding.
Niks geen trucjes en al lang achterhaalde pushtechnieken, maar een eerlijke, oprechte manier van jezelf verkopen.
Muziek luisteren, ontdekken, maken en bezoeken is mijn andere ding.
Ik kan niet zonder één van beide.

love my job

Afsluiten doe ik met een fantastische tekst.
Van een iets minder fantastische zangeres.

Dit liedje zegt alles.
Voor mij dan.
Het zegt alles in de liefde.

Zowel de liefde naar mijn lief, als de liefde voor mijn vak en de mensen die ik vanuit mijn expertise met liefde help.
Want van beide word ik ontzettend blij.

En dat “proberen”….. zoals in dit lied…
Dat lukt aardig goed!
Aldus mijn klanten.
En mijn lief.

 

 

 

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

 

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen. Met deze visie heb ik de afgelopen 15 jaar veel successen behaald binnen gevestigde bedrijven, startups en scale-ups.

Contact met je collega’s, je cliënten en je klanten. Ik vind het gaaf om de “knappe koppen” van een bedrijf te helpen in hun onderlinge communicatie en in het vinden en binden van klanten.

Wat ik voor jullie kan betekenen?

 

Hoe loopt jouw motor? Ga met plezier en zelfvertrouwen lekker aan de slag met jouw team en vul het formulier in.

DE LAATSTE TIP

Luciferverhaal: Pitch met Passie

Bij Dreamfactory vinden we het prachtig als jij opdrachten krijgt uit je netwerk. Een voorwaarde daarvoor is dat mensen weten met welke vragen ze jou kunnen bellen.

In contact komen met leuke mensen via een aanbeveling

Koude acquisitie, daar houden we bij Dreamfactory niet van. Hoe kun je dan wel in contact komen met leuke nieuwe klanten?

Dé vraag der vragen

Heel veel makkelijker dan dit kan ik het niet maken en heel veel moeilijker dan dit hoef jij het zelf niet te maken. Lekker he, was alles maar zo makkelijk…

Getraind worden op soft of hard skills?

Als organisatie kun je je centen natuurlijk niet eeuwig uit blijven geven aan training. Je moet keuzes maken en het liefste de juiste…

Toegekende waarde versus toegevoegde waarde

Ik lees veel over het feit dat je als ondernemer je “toegevoegde waarde” goed duidelijk moet maken. Maar is dat wel zo? Klopt dat wel?…

Mijn dag met Jos Burgers bij Denk Producties

Deuren werden voor me geopend: Op vrijdag 15 januari ben ik een dag op stap geweest met een van mijn inspirators, Jos Burgers

Mijn verkopers kunnen niet closen

Als teamtrainer kom ik regelmatig bedrijven tegen waarvan de directeur of de salesmanager het volgende zegt…

Als ik je maar 1 sales tip zou mogen geven…

Ik spreek regelmatig ondernemers of medewerkers van een bedrijf die een uitdaging hebben op het gebied van sales. Een voorbeeld daarvan…

Klaar met angst in ondernemen en verkopen!

Ben jij er ook zo klaar mee? Het valt me steeds meer en meer op. Iedereen leeft, werkt en verkoopt vanuit hun eigen ik…

Laat eens een stilte vallen in je verkoopgesprek

Verkoopgesprekken, die willen we allemaal. Het liefst meerdere per week. Toch? Zo een waarbij de ander….

 

Wat zeggen anderen?

Hoe jullie mij gaan ervaren?

Share This