8 januari dit jaar. We zijn aan het netwerken.
Een groep van ongeveer 30 man is lekker in de weer met elkaar.
“Wat heb jij een goed uitgekozen kleur t-shirt bij jouw kop!”
Riep ze naar mijn collega trainer.

Later ontdek ik dat dit uit de mond komt van een hele leuke kleur- en imago styliste.
Ik zag het ook inderdaad. Goede kleur voor die jongen. Paste helemaal.
De styliste kon precies uitleggen waarom het klopte. Ik niet.
Iemand anders die dit een leuke interactie vond, mengde zich in het gesprek.

 

∞ “Wat vraag je eigenlijk per uur?” ∞

 

“Wat leuk, jij bent kleur styliste! Help je ook mannen of met name alleen vrouwen?”
Ze is vanuit haar opleiding en ervaring alleen maar gewend is om met vrouwen te werken.
“Wat jammer,” zei hij.
“Ik ben eigenlijk wel benieuwd met welke kleuren en kleding ik echt goed uit de verf kom.
Op de een of andere manier kan ik heel moeilijk iemand vinden die dat ook voor mannen doet.”

Wat volgde was een heel leuk, gezellig en interessant gesprek.
De styliste in kwestie kwam telkens met ijzersterke voorbeelden.
Foto’s van mannen die goed gekleed zijn. Of slecht.
De jonge man, wiens garderobe wel wat meer kleur kon gebruiken, raakte overtuigd.
“Wat vraag je eigenlijk per uur?”

Scrabble

∞ Koopsignalen met heipalen zijn dit! ∞

 

En toch…… toch was het erg lastig voor de ondernemer in kwestie om hier iets mee te kunnen.
Ze gaf wel aan wat ze doorgaans per uur vraagt (veel te laag bedrag overigens).
Omdat ze niet met mannen werkt, is ze nu niet zeker van haar kunnen.
De man in kwestie had ze echter al lang overtuigd van haar expertise en kennis.
En mij overigens ook.

Wat gaat er dan mis?
Waar komt deze bescheidenheid vandaan?
Koopsignalen met heipalen zijn dit!
Dus hoe mooi wil je het hebben?

Wat te doen?

Veel ondernemers, ZZP, freelancers zullen dit herkennen.
Hiermee lopen ze mooie opdrachten en daarmee mooie omzetten mis.
Zo jammer vind ik dat.
Met name omdat het mijn missie is ondernemers te helpen om zichzelf zo te kunnen en te durven vermarkten dat ze zich nooit zorgen hoeven te maken om omzet en winst.

Ik ben er heilig van overtuigd dat je dan zult moeten beginnen bij bewustwording.
Hoe komt het dat jij een specifieke overtuiging hebt?
Waar komt dit vandaan?
En veel beter nog, hoe kom je er vanaf?
Wanneer het kwartje eenmaal valt, kun je blokkades opheffen.
Daadwerkelijk de dingen doen die jij wilt doen.
En de centen vragen die je wilt vragen.
Die jij waard bent.

∞ Als ondernemer mag je heel trots zijn op je expertise ∞

 

De jongen met het goed passende t-shirt bij zijn kop, gaat binnenkort naar de stylist voor advies.
Ik ben er al geweest en ga nog een aantal keer om echt goed zicht te krijgen op wat nou bij mij past. Die jongeman waar ik het over had, zal inmiddels ook wat meer kleur in zijn kast hebben hangen. Kleuren en kleding die goed bij hem passen.
Hij is ook al bij de styliste geweest.

Ze komt eind van deze maand bij mij de “Salestraining voor ZZP” volgen.
Man wat heb ik een zin om haar te helpen met haar persoonlijke uitdagingen!
Dan kan ze straks wekelijks ondernemers en particulieren voorzien van fantastisch advies.
En lekker op eigen benen staan, omdat ze durft te vragen wat ze ervoor kan vragen.

Netwerken. Altijd doen. Is fijn.
Mis dan niet de koopsignalen!
😉

 

 

DE LAATSTE TIPS

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen

Je visie op én gedachtes over sales zijn van groot belang. Hoe jij in contact treedt met jouw (potentiële) klanten ook.  Vind je sales maar lastig en gedoe en weet je niet goed hoe je het voor jezelf juist wel leuk en interessant kunt maken?

Ik vind het gaaf om ondernemers en bedrijven te helpen in hun communicatie met klanten en in het vinden en binden van nieuwe klanten.

Wat ik voor jullie kan betekenen? 

 

Menselijk zakendoen

De motor van je bedrijf? Dat zijn je mensen!

Zakendoen gebeurt binnen elke organisatie. Van klein tot groot, van klanten  tot collega’s: je wilt samen iets gaafs bereiken. Met meer blije klanten en omzetgroei als logisch gevolg.

Werk aan je mindset op salesgebied en maak met Menselijk zakendoen hét verschil. Echt contact maken, op een slimme oprechte manier en met een beetje lef. Voor meer dan tevreden en terugkerende klanten. Hoe je dat doet? 

Wat zeggen anderen?

Hoe jij mij gaat ervaren?

Share This