Investeer in jezelf en werk niet alleen in je bedrijf maar ook aan je bedrijf

Natuurlijk, als ondernemer werk je veel in je bedrijf. Zorg ervoor dat je goed getraind en gecoacht wordt en dat je naar bijeenkomsten gaat die leerzaam zijn vanuit jouw vakgebied en waar je gelijkgestemden ontmoet. Dat zijn een paar tips die je van veel mensen hoort. Ik voeg daar graag aan toe dat het ook heel zinvol is om te ontdekken waar jij je graag mee bezig houdt binnen jouw vakgebied. Doe dat lekker veel! Daar krijg je energie van en daardoor is werken áan je onderneming goed voor het werken in je onderneming.

learning1

Leer van de beste uit je vak

Het maakt niet uit wat jij doet en wie of wat jij bent. Jij bent uniek. Voor veel ondernemers betekent dit echter niet dat er niemand is zoals jij. Leer van de beste. Leer van de experts in jouw vakgebied door ze simpelweg op te zoeken. Brutalen hebben de halve wereld! Ik vroeg Jos Burgers of ik een dag met hem mee mocht. Het mocht!

 
Sales is een vak
 
Ga je ondernemen, dan zul je ook gaan verkopen. Punt.
Veel ondernemers vergissen zich in de tijd en effort die hierin gaat zitten.
Vergis je niet. Weet dat het erbij hoort en dat het slim is om je erin te verdiepen en jezelf er continue in te verbeteren.
Wees DOM, LUI en DAKLOOS
 
Ja het staat er echt.
Wees lekker dom: Doe geen aannames en stel vooral veel vragen aan de ander. Doe net alsof je nergens vanaf weet, blijf nieuwsgierig en op die manier kom je veel interessante info te weten.
Wees lui: Werk zelf niet hard, maar laat de ander hard werken. Dat is wat er gebeurd als jij goede en relevante vragen stelt.
Wees dakloos: Heb geen (voor)oordelen vanuit jouw eigen standpunt. Je verdiept je dan niet goed in de ander. Doe je dit wel, wordt het juist beloond!
 
Maak écht contact!
 
Als je aan het netwerken bent, wanneer je op een beurs staat, als je een bakkie doet met collega ondernemers, of als je bij een mogelijke klant aan tafel zit, maak dan écht contact! Mensen prikken zo door jouw heen, als jij niet echt bent. Als je alleen maar een beetje nieuwsgierig loopt te wezen naar de ander zonder dat je dat bent, dan voelen anderen dit. Zonde. Sta je op een netwerkbijeenkomst te praten met iemand waar je helemaal niks mee hebt? Geen enkel probleem, ga dan verder en neem vriendelijk afscheid omdat je ook anderen wilt ontmoeten.
 
Afwijzingen horen erbij!
 
Ja, afwijzigingen horen er helemaal bij. Omarm ze, leer ervan en ga verder! Het is niet zo dat jij altijd maar ja te horen krijgt. Als jij een uurtje acquisitie doet, krijg je veel afwijzigingen. Als jij twee uur acquisitie doet nog meer. Als jij echter op een goede manier acquisitie doet, bouw je lange termijn kansen op en heb je aanzienlijk minder afwijzigingen.

Heb en houd vertrouwen

Ondernemen lijkt soms wel hollen of stilstaan. Je bent onwijs druk, of je raakt in paniek omdat er te weinig opdrachten zijn van te weining klanten. Geloof in jezelf, geloof in je kunnen en geloof in jouw succes. Echt doen hoor!

Moeite met deze punten?
Laat mij je inspireren en naar een nieuw niveau brengen!

DE LAATSTE TIPS

Wie is Sabine?

Dat is de vraag!

Warme verbinder, vernieuwend, zachte kracht en persoonlijk. Dat ben ik.

Ik geloof in Menselijk zakendoen. Bedrijven doen immers geen zaken met bedrijven, maar met de motor van het bedrijf: de mensen

Je visie op én gedachtes over sales zijn van groot belang. Hoe jij in contact treedt met jouw (potentiële) klanten ook.  Vind je sales maar lastig en gedoe en weet je niet goed hoe je het voor jezelf juist wel leuk en interessant kunt maken?

Ik vind het gaaf om ondernemers en bedrijven te helpen in hun communicatie met klanten en in het vinden en binden van nieuwe klanten.

Wat ik voor jou kan betekenen?

 

Menselijk zakendoen

 

De motor van je bedrijf? Dat zijn je mensen! Zij zorgen voor meer blije klanten en omzetgroei als logisch gevolg. Hoe goed gaat dit in jouw organisatie? Dat is de vraag waar je bij stil mag staan.

Werk aan je mindset op salesgebied en maak met Menselijk zakendoen hét verschil. Echt contact maken, op een slimme oprechte manier en met een beetje lef. Voor meer dan tevreden en terugkerende klanten. Hoe je dat doet? 

Wat zeggen anderen?

Hoe jij mij gaat ervaren?

Share This